20 Aralık 2025
Aksaray
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
-2°
Aksaray Egemen EĞİTİM ASÜ’de Cumhuriyet’in 102’inci yılında eğitim fakültelerinin geleceği ele alındı

ASÜ’de Cumhuriyet’in 102’inci yılında eğitim fakültelerinin geleceği ele alındı

Aksaray Üniversitesi (ASÜ) Eğitim Fakültesi’nde Cumhuriyet’in 102’inci kuruluş yıldönümü dolayısıyla “Cumhuriyet’in 2. Yüzyılında Eğitim Fakültelerinin Geleceği” konulu panel düzenlendi.

Haberleri

Aksaray Üniversitesi (ASÜ) Eğitim Fakültesi Konferans Salonu’nda düzenlenen “Cumhuriyet’in 2. Yüzyılında Eğitim Fakültelerinin Geleceği” konulu panele Prof. Dr. Refik Turan, Doç. Dr. Ferhat Kadir Pala ve Dr. Öğr. Üyesi Erdal Yıldırım konuşmacı olarak katıldı. Panel öncesinde, ASÜ Eğitim Fakültesi öğrencileri tarafından hazırlanan Cumhuriyet’in Doğuşu” oratoryosu sahnelendi. Duygusal anların yaşandığı gösterinin ardından panel programına geçildi. Panelin açılışında konuşan ASÜ Eğitim Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Kamil Yıldırım, Cumhuriyet’in temellerinin 1700’lü yıllardan itibaren atılmaya başladığına dikkat çekerek, şunları söyledi: “Genellikle büyük reformlar ve devrimler belli bir birikimin sonucunda ortaya çıkmaktadır. Hiçbir şey yoktan var olmaz; her dönüşümün bir temeli vardır. Bu temeller zaman içinde olgunlaşarak uygun koşullarda hayata geçer. Cumhuriyet yalnızca 1923 sonrasına ait bir kavram değildir, bu topraklarda yaşayan herkesin ortak temsilidir. Paylaştıkça, ortak değerler ürettikçe birbirimize benzeriz ve o zaman ‘biz’ oluruz. Bu ortak değerleri yaşatmak ve onların üzerine yeni şeyler eklemek hepimizin görevidir.”

CUMHURİYET’İN KURUCU KADROSU EĞİTİM SİSTEMİNE BÜYÜK ÖNEM VERDİ

 

Panelde konuşan ASÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Prof. Dr. Refik Turan, Cumhuriyet’in sadece bir yönetim biçimi değil, aynı zamanda çağdaşlaşma yolunda atılmış önemli adımların bütünü olduğunu vurguladı. Eğitim sisteminin, Türkiye Cumhuriyeti henüz kurulmadan, 1920’li yıllarda şekillenmeye başladığını belirten Prof. Dr. Turan, “Cumhuriyet’in kurucu kadroları eğitime büyük önem vermiştir. Eğitimde çok başlılığı ortadan kaldırmak için Tevhid-i Tedrisat Kanunu’nu yürürlüğe koymuşlardır. Eğitim sisteminde en önemli unsur öğretmendir. Cumhuriyet’le birlikte öğretmene verilen değer artmıştır. Cumhuriyet döneminde okullaşma köylerden başlamıştır. Öğretmenler özellikle kırsalda önemli roller üstlenmiş, köylerde vatandaş ile devlet arasında köprü vazifesi görmüştür” dedi.

 

CUMHURİYET İLE BİRLİKTE “ULUS-DEVLET” SİSTEMİNE GEÇİLDİ

 

ASÜ Eğitim Fakültesi Dr. Öğr. Üyesi Erdal Yıldırım da konuşmasındaOsmanlı’dan Cumhuriyet’e vatandaşlık anlayışındaki dönüşüme değindi. Atatürk’ün, sanayi devriminin getirdiği temel dinamikleri eğitim sistemine de uyarlamaya çalıştığını belirten Dr. Yıldırım, “Cumhuriyet ile birlikte ulus-devlet kavramı üzerinden yeni bir vatandaşlık anlayışı inşa edilmeye çalışıldı. Osmanlı döneminde ise ‘millet sistemi’ bulunuyordu. Farklı milletlerden ve dinlerden insanlar bir arada yaşarken, Müslüman kimliğine sahip bireyler bazı ayrıcalıklara sahipti. Cumhuriyet’in ilanıyla birlikte Atatürk ve silah arkadaşları, ‘ulus-devlet sistemi’ni oluşturmuştur. Cumhuriyet ile birlikte ulus devlet sistemi temelli vatandaşlık bilinci ortaya çıkarılmıştır” diye konuştu.

 

YAPAY ZEKA EĞİTİM SİSTEMİNİ ŞEKİLLENDİRMEYE BAŞLADI

 

ASÜ Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi Doç. Dr. Ferhat Kadir Pala da konuşmasında, son yıllarda hızla gelişen yapay zekâ uygulamalarının eğitim alanında önemli değişikliklere yol açtığını belirtti. Pala, yaklaşık on yıldır yapay zekânın başta eğitim olmak üzere hayatın hemen hemen her alanında yer aldığını vurgulayarak, şunları söyledi: “Yapay zekâ, insan zekâsını taklit eden bir teknolojidir. Birçok bilim insanı, yapay zekânın gelişimiyle birlikte mesleklerde köklü değişimlerin yaşanacağını öngörmüştür. Yapay zekâ, yalnızca iş dünyasında değil, eğitimden sağlığa kadar hayatımızın her alanında büyük bir dönüşümün önünü açacaktır.” (Haber Bülteni)

 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *