20 Aralık 2025
Aksaray
Adana
Adıyaman
Afyonkarahisar
Ağrı
Amasya
Ankara
Antalya
Artvin
Aydın
Balıkesir
Bilecik
Bingöl
Bitlis
Bolu
Burdur
Bursa
Çanakkale
Çankırı
Çorum
Denizli
Diyarbakır
Edirne
Elazığ
Erzincan
Erzurum
Eskişehir
Gaziantep
Giresun
Gümüşhane
Hakkari
Hatay
Isparta
Mersin
İstanbul
İzmir
Kars
Kastamonu
Kayseri
Kırklareli
Kırşehir
Kocaeli
Konya
Kütahya
Malatya
Manisa
Kahramanmaraş
Mardin
Muğla
Muş
Nevşehir
Niğde
Ordu
Rize
Sakarya
Samsun
Siirt
Sinop
Sivas
Tekirdağ
Tokat
Trabzon
Tunceli
Şanlıurfa
Uşak
Van
Yozgat
Zonguldak
Aksaray
Bayburt
Karaman
Kırıkkale
Batman
Şırnak
Bartın
Ardahan
Iğdır
Yalova
Karabük
Kilis
Osmaniye
Düzce
-1°
Aksaray Egemen GÜNDEM Tüketici Hakem Heyetleri 1 Yılda 40 Milyar Liralık Uyuşmazlığı Karara Bağladı

Tüketici Hakem Heyetleri 1 Yılda 40 Milyar Liralık Uyuşmazlığı Karara Bağladı

Aksaray’da Tüketici Hakları Derneği Başkanı Yakup Sarı, 2025 yılında Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan 3 bin 183 başvurunun sonuçlandırıldığını belirtti.

Haberleri

Aksaray’da Tüketici Hakları Derneği Başkanı Yakup Sarı, 2025 yılında Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan 3 bin 183 başvurunun sonuçlandırıldığını belirtti. Tüketiciler ile satıcı veya sağlayıcılar arasında yaşanan uyuşmazlıkların çözümünde, yargı dışı alternatif çözüm mercileri olarak oluşturulan Tüketici Hakem Heyetleri, 1995 yılından bu yana faaliyetlerini sürdürüyor. Tüketici Hakem Heyetleri, uyuşmazlıkların adil, hızlı, basit ve mümkün olan en az masrafla çözülmesine imkân sağlarken, aynı zamanda yargı mercilerinin üzerindeki iş yükünü de önemli ölçüde azaltıyor. Aksaray Tüketici Hakem Heyeti tarafından paylaşılan verilere göre, 2025 yılı içerisinde 4 binin üzerinde başvuru alındığı, bu başvurulardan 3 bin 183’ünün karara bağlandığı ifade edildi. Tüketici Hakem Heyetine yapılan başvuruların sektörlere göre dağılımı; dayanıklı tüketim malları, abonelik hizmetleri, finansal hizmetler sektörü, perakende ticaret sektörü, ulaşım, eğitim hizmetleri ve diğer hizmetler şeklinde oldu. Toplamda 3 bin 183 başvuru sonuçlandırılırken, bu başvuruların parasal değeri yaklaşık 40 milyonu buldu.

TÜKETİCİNİN MAĞDUR OLMAMASI İÇİN ÖNEMLİ BİLGİLER VERDİ

Tüketici Hakem Heyetine yapılan başvuruların tamamen ücretsiz olduğunu belirten Yakup Sarı, bilirkişi görevlendirilmesi gereken durumlarda tüketicilere ait bilirkişi ve tebligat ücretlerinin Ticaret Bakanlığı tarafından karşılandığını ifade etti. Sarı, “Tüketici uyuşmazlıklarına ilişkin başvurular, kentlerdeki Tüketici Hakem Heyetlerine bizzat yapılabildiği gibi e-Devlet üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) yoluyla veya Alo 175 Tüketici İletişim Hattı üzerinden de yapılabilmektedir. Tüketicilerin mağduriyetlerinin önüne geçilmesi için dikkat edilmesi gereken bazı önemli hususlar bulunmaktadır. İşyeri dışında yapılan satışlarda pazarlama firmalarının yetki belgesine sahip olup olmadığının kontrol edilmesi, sözleşme ve cayma bildirim formlarının birer suretinin tüketiciler tarafından alınması, özellikle internet üzerinden yapılan alışverişlerde güvenli sitelerin tercih edilmesi, tüm alışverişlere ait fiş, fatura, garanti belgesi, sözleşme ve sipariş fişi gibi belgelerin temin edilerek saklanması büyük önem arz etmektedir” dedi. Haber: Erkan ALTUNTAŞ

 

Yorumlar
* Bu içerik ile ilgili yorum yok, ilk yorumu siz yazın, tartışalım *