Türkiye'nin önemli tahıl üretim merkezlerinden Aksaray'da, kış ve ilkbahar aylarında etkili olan yağışlar hasada bereket olarak yansıdı. Karaören köyünde başlayan arpa hasadında yüksek rekolte ve sap verimi üreticinin yüzünü güldürdü. Hasan Dağı eteklerinde başlayan hasatla birlikte biçerdöverler altın sarısı başakları toplamaya başladı. Yağışların yeterli seviyede gerçekleşmesi nedeniyle üreticiler bu yıl hem dane hem de sap veriminden memnun olduklarını belirtti. Üretici İlhami Kütük, "Son yılların en bereketli sezonunu yaşıyoruz. Yağışların bol olması sayesinde hem arpa rekoltesi hem de sap ve saman verimi oldukça yüksek oldu. Bu durum bölgemizdeki çiftçilerin yüzünü güldürdü. Biçerdöverler gece gündüz demeden hasat yapıyor. Biz de emeğimizin karşılığını almanın mutluluğunu yaşıyoruz. Arpanın ardından tarlamızdaki sap ve samanı topluyoruz. Hasadı tamamlanan tarlalarda daha sonra koyunlar otlatılıyor. Onlar da bu bereketten nasibini alıyor" dedi. Foto-Haber: Ali FURAT
Yorumlar