Aksaray Ahmet Cevdet Paşa Sosyal Bilimler Lisesi Hazırlık A ve 10/A sınıfı öğrencileri, İngilizce Öğretmeni Berrin Sözner Erdoğan danışmanlığında yürütülen eTwinning projeleri kapsamında çevre bilincini artırmak amacıyla Aksaray Belediyesi Atık Toplama Ayırma Tesisi (TAT) ile 1. Sınıf Atık Getirme Merkezi'ni ziyaret etti. "Sustainable Lifestyle and Green Habits (Sürdürülebilir Yaşam ve Yeşil Alışkanlıklar)", "EcoCitizens: Small Steps, Big Changes" ve "One Earth Friends: AI for a Greener Future" projeleri kapsamında düzenlenen gezide öğrenciler, atıkların kaynağında ayrıştırılması, geri dönüşüm süreçleri ve çevrenin korunmasına yönelik uygulamaları yerinde inceleme fırsatı buldu. Tesiste gerçekleştirilen sunumda Yüksek Kimyager Cemile Darılmaz tarafından öğrencilere geri dönüşüm süreci ve atık yönetimi hakkında bilgi verildi. Öğrenciler, evsel atıkların geri dönüşüm tesislerine ulaştıktan sonra geçtiği aşamaları gözlemleyerek geri dönüşümün doğal kaynakların korunması, enerji tasarrufu sağlanması ve çevre kirliliğinin azaltılmasındaki önemini yakından öğrendi. Gezi sayesinde öğrenciler, eTwinning projelerinde işledikleri sürdürülebilir yaşam, çevre dostu alışkanlıklar ve yeşil gelecek konularını uygulamalı olarak deneyimleme imkânı buldu. Program sonunda öğrenciler, çevreye karşı bireysel sorumluluklarının daha da arttığını belirterek günlük yaşamlarında geri dönüşüm alışkanlıklarını daha bilinçli şekilde uygulayacaklarını ifade etti. Ahmet Cevdet Paşa Sosyal Bilimler Lisesi tarafından yürütülen eTwinning projelerinin, öğrencilerin çevresel farkındalıklarını artırmayı ve sürdürülebilir bir gelecek için bilinçli bireyler yetiştirmeyi amaçladığı belirtildi. (Haber Bülteni)