Tüketici Hakem Heyetleri 1 Yılda 40 Milyar Liralık Uyuşmazlığı Karara Bağladı

Aksaray’da Tüketici Hakları Derneği Başkanı Yakup Sarı, 2025 yılında Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan 3 bin 183 başvurunun sonuçlandırıldığını belirtti.

Aksaray’da Tüketici Hakları Derneği Başkanı Yakup Sarı, 2025 yılında Tüketici Hakem Heyetlerine yapılan 3 bin 183 başvurunun sonuçlandırıldığını belirtti. Tüketiciler ile satıcı veya sağlayıcılar arasında yaşanan uyuşmazlıkların çözümünde, yargı dışı alternatif çözüm mercileri olarak oluşturulan Tüketici Hakem Heyetleri, 1995 yılından bu yana faaliyetlerini sürdürüyor. Tüketici Hakem Heyetleri, uyuşmazlıkların adil, hızlı, basit ve mümkün olan en az masrafla çözülmesine imkân sağlarken, aynı zamanda yargı mercilerinin üzerindeki iş yükünü de önemli ölçüde azaltıyor. Aksaray Tüketici Hakem Heyeti tarafından paylaşılan verilere göre, 2025 yılı içerisinde 4 binin üzerinde başvuru alındığı, bu başvurulardan 3 bin 183’ünün karara bağlandığı ifade edildi. Tüketici Hakem Heyetine yapılan başvuruların sektörlere göre dağılımı; dayanıklı tüketim malları, abonelik hizmetleri, finansal hizmetler sektörü, perakende ticaret sektörü, ulaşım, eğitim hizmetleri ve diğer hizmetler şeklinde oldu. Toplamda 3 bin 183 başvuru sonuçlandırılırken, bu başvuruların parasal değeri yaklaşık 40 milyonu buldu.

TÜKETİCİNİN MAĞDUR OLMAMASI İÇİN ÖNEMLİ BİLGİLER VERDİ

Tüketici Hakem Heyetine yapılan başvuruların tamamen ücretsiz olduğunu belirten Yakup Sarı, bilirkişi görevlendirilmesi gereken durumlarda tüketicilere ait bilirkişi ve tebligat ücretlerinin Ticaret Bakanlığı tarafından karşılandığını ifade etti. Sarı, “Tüketici uyuşmazlıklarına ilişkin başvurular, kentlerdeki Tüketici Hakem Heyetlerine bizzat yapılabildiği gibi e-Devlet üzerinden Tüketici Bilgi Sistemi (TÜBİS) yoluyla veya Alo 175 Tüketici İletişim Hattı üzerinden de yapılabilmektedir. Tüketicilerin mağduriyetlerinin önüne geçilmesi için dikkat edilmesi gereken bazı önemli hususlar bulunmaktadır. İşyeri dışında yapılan satışlarda pazarlama firmalarının yetki belgesine sahip olup olmadığının kontrol edilmesi, sözleşme ve cayma bildirim formlarının birer suretinin tüketiciler tarafından alınması, özellikle internet üzerinden yapılan alışverişlerde güvenli sitelerin tercih edilmesi, tüm alışverişlere ait fiş, fatura, garanti belgesi, sözleşme ve sipariş fişi gibi belgelerin temin edilerek saklanması büyük önem arz etmektedir” dedi. Haber: Erkan ALTUNTAŞ

 

İLGİLİ HABERLER