ASÜ İlahiyat Fakültesinde ilim yolculuğu mezuniyetle taçlandı

Aksaray Üniversitesi (ASÜ) İlahiyat Fakültesinde mezuniyet heyecanı yaşandı. ASÜ Konferans Salonunda düzenlenen törende öğrenciler, beş yıllık eğitim hayatlarını başarıyla tamamlamanın gururunu ve sevincini yaşadı.

Mezuniyet törenine Aksaray Üniversitesi Rektörü Prof. Dr. Alpay Arıbaş, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yavuz Selim Çakmak, İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Çoban, akademisyenler ve öğrencilerin aileleri katıldı.Törende konuşan ASÜ Rektörü Prof. Dr. Alpay Arıbaş, İlahiyat Fakültesinin ilim, irfan ve ahlakın buluştuğu önemli eğitim merkezlerinden biri olduğunu söyledi. İlahiyat eğitiminin zorlu ve meşakkatli bir süreç olduğuna dikkat çeken Arıbaş, öğrencilerin bu yola gönüllü olarak talip olduklarını belirterek mezunları tebrik etti. İlahiyat Fakültesi mezuniyetlerinin kendisine Ashab-ı Suffa’da yetişen sahabelerin ilim ve irşad amacıyla dünyanın farklı bölgelerine dağılışını hatırlattığını ifade eden Arıbaş, mezunların da bundan sonraki süreçte ülkenin ve dünyanın farklı yerlerinde insanlara rehberlik edeceklerini kaydetti.

 

BİLGİYİ İRFANLA, SAMİMİYETLE VE GÜZEL AHLAKLA BİRLEŞTİRMELİYİZ

 

Bilginin tek başına yeterli olmadığını vurgulayan Arıbaş, asıl önemli olanın bilgiyi irfanla, samimiyetle ve güzel ahlakla birleştirebilmek olduğunu kaydetti. Mezunların sahip oldukları bilgiyi hayatlarına yansıtmalarının ve davranışlarıyla örnek olmalarının önemine değinen Arıbaş, “Ne kadar bilgili ve donanımlı olursanız olun, bunu samimiyetle uygulamadığınız sürece eksik kalır. Toplumda karşılık bulmanın yolu bilgiyi ahlakla ve irfanla bütünleştirmekten geçer” dedi. Akademisyenlerin öğrencilerin yetişmesinde büyük emekleri bulunduğunu belirten Arıbaş, öğretim üyelerine teşekkür etti. Ailelerin de çocuklarını bu ilim yolunda desteklediklerini ifade eden Arıbaş, gösterdikleri fedakârlıklardan dolayı ailelere teşekkür ederek mezunların gittikleri her yerde topluma değer katacaklarına inandığını söyledi. Konuşmasında ailelere de seslenen Rektör Arıbaş, öğrencilerin bugünlere gelmesinde en büyük payın anne ve babalara ait olduğunu belirterek, sözlerini şu şekilde tamamladı: “Beş yıl önce evlatlarınızı salih ve saliha insanlar olarak yetişmeleri için Aksaray Üniversitesi İlahiyat Fakültesine emanet ettiniz. Bize duyduğunuz güven ve destekleriniz için teşekkür ediyorum. Emanet olarak bize verdiğiniz evlatlarınızı bugün ilim, irfan ve güzel ahlakla donanmış bireyler olarak mezun ediyoruz. İnşallah gittikleri her yerde topluma değer katacak, insanlara faydalı olacaklar. Bu başarıda sizlerin fedakârlıkları ve destekleri büyük rol oynadı. Geleceğimizin teminatı olan gençlerimizin başarılarının devamını diliyorum.” 

 

DİPLOMA BİR SON DEĞİL, İLİM YOLCULUĞUNUN YENİ BİR BAŞLANGICI

 

İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Çoban ise ilahiyat eğitiminin yalnızca bilgi edinmekten ibaret olmadığını belirterek, öğrencilerin eğitim hayatları boyunca Kur’an-ı Kerim, hadis, tefsir, İslam hukuku ve İslam düşünce tarihi gibi alanlarda bilgi edinirken aynı zamanda insanı anlamayı, farklılıklara saygı duymayı, hakikati aramayı ve hikmetle konuşmayı da öğrendiklerini ifade etti.Diplomanın bir son değil, ilim yolculuğunun başlangıcı olduğunu vurgulayan Prof. Dr. Çoban, mezunlardan öğrenmeye, araştırmaya ve kendilerini geliştirmeye devam etmelerini istedi. Mezunların hayatın farklı alanlarında görev alacaklarını belirten Çoban, nerede bulunurlarsa bulunsunlar adalet, merhamet, dürüstlük ve insan onuruna saygıyı rehber edinmeleri gerektiğini söyledi.Ailelerin öğrencilerin başarısındaki en büyük pay sahiplerinden biri olduğunu ifade eden Çoban, çocuklarını büyük fedakârlıklarla bugünlere getiren anne ve babalara teşekkür etti. Akademisyenlerin de öğrencilerin yetişmesinde önemli katkılar sunduğunu kaydeden Çoban, tüm mezunları tebrik ederek başarılar diledi.

 

TOPLUMA FAYDALI BİREYLER OLARAK ÇALIŞMAYA DEVAM EDECEĞİZ

 

Törende konuşan fakülte birincisi Muhammed Resul Hüseyni ise elde ettiği başarının arkasında Allah’ın yardımı, ailesinin duaları ve hocalarının rehberliği olduğunu söyledi. Üniversite hayatı boyunca çok değerli akademisyenlerden eğitim alma fırsatı bulduğunu belirten Hüseyni, kendisine emek veren tüm hocalarına teşekkür etti. Ailesinin her zaman yanında olduğunu ifade eden Hüseyni, anne ve babasına duyduğu minneti dile getirdi.İlahiyat eğitiminin kendisine yalnızca bilgi değil, aynı zamanda bir hayat anlayışı kazandırdığını belirten Hüseyni, mezunların bundan sonraki süreçte hangi görevi üstlenirlerse üstlensinler topluma faydalı bireyler olmak için çalışacaklarını ifade etti.Konuşmaların ardından fakülteyi dereceyle tamamlayan öğrencilere plaketleriASÜ Rektörü Prof. Dr. Alpay Arıbaş, Rektör Yardımcısı Prof. Dr. Yavuz Selim Çakmak ve İlahiyat Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Mustafa Çoban tarafından takdim edildi. Programın devamında diploma takdim töreni gerçekleştirildi. Mezun öğrencilere diplomaları öğretim üyeleri tarafından verilirken, salonda duygu dolu anlar yaşandı. Tören öğrencilerin büyük bir coşkuyla keplerini havaya fırlatmasıyla sona erdi. Mezuniyet sevincini aileleriyle paylaşan öğrenciler, bu özel günü unutulmaz hatıralarla taçlandırdı.(Haber Bülteni)

 

İLGİLİ HABERLER